Sign in to follow this  
Followers 0
thefiestygoat

2014 World Junior Championship

41 posts in this topic

The officiating is definitely different in the WJC games than what we're used to seeing.  It appears to me that there are a lot of scenarios where the philosophy that we're accustomed to seeing is, "Yes, that's technically illegal, but we won't call a penalty in that situation," (a mad scramble in front for example) whereas those things are being called by the international officials.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love Canadian fans yelling about refs...when they lost 5-1 lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love Canadian fans yelling about refs...when they lost 5-1 lol

Well you gotta think canada fans have a bunch of habs fans... Dont put us all in the same basket though lol

Edited by SterioDesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well you gotta think canada fans have a bunch of habs fans... Dont put us all in the same basket though lol

 

most of the people I saw doing it were leafs fans, so they're probably not much different 

Share this post


Link to post
Share on other sites

most of the people I saw doing it were leafs fans, so they're probably not much different

Yeah pretty damn similar lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasmus Ristolainen scores the game winner in ot to beat the swedes in the final! Finland wins the gold medal (3-2 OT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good for Finland. I like to see some other teams win international tournaments. It gets tiring with the same rotation of Russia Canada and the US (and Sweden to an extent)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good for Finland. I like to see some other teams win international tournaments. It gets tiring with the same rotation of Russia Canada and the US (and Sweden to an extent)

 

Canada winning international tournaments? Surely you jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canada winning international tournaments? Surely you jest.

 

PROGRAM OF EXCELLENCE CHRIS KUNITZ ON OLYMPIC TEAMS JEEZ

Edited by DH26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canada winning international tournaments? Surely you jest.

well yes not in the past two or three years as much but let's be honest if we go back over the past 25 years I'm sure about 95% of international tourneys we're won by the countries I listed, maybe throw in the Czechs as well.

Share this post


Link to post
Share on other sites

well yes not in the past two or three years as much but let's be honest if we go back over the past 25 years I'm sure about 95% of international tourneys we're won by the countries I listed, maybe throw in the Czechs as well.

 

Not to be a jerk, but the US doesn't belong in that conversation just yet. A World Cup when Clinton was in office and three WJC titles in the past two decades? Finns, Czechs, Swedes have better records than that. 

 

Mind you it will change, but looking at the past 10-20 years of international competition...nope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not to be a jerk, but the US doesn't belong in that conversation just yet. A World Cup when Clinton was in office and three WJC titles in the past two decades? Finns, Czechs, Swedes have better records than that.

Mind you it will change, but looking at the past 10-20 years of international competition...nope.

probably so, but I'd also account for two silvers in the past 3 Olympics and domination at the u18 level.

Overall they may be a step below the other 3 but they're closer to the top than they are to the rest of the pack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0