Jump to content

Photo

French posters please stand up?

• Please log in to reply
138 replies to this topic

#121 moustic

moustic

Head Coach

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3,639 posts

Posted 13 July 2011 - 05:11 PM

C'est la fête nationale ici en France... Qui célèbre la prise de la bastille pendant la révolution française en 1789
(et ok j'en ai rajouté un peu pour répondre gentiment à notre ami patriote)

Ceci étant dit... très beau discours Shtikl. Je souscris à 100% !
  • 0

#122 caron14

caron14

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,470 posts

Posted 13 July 2011 - 05:26 PM

Tiens le prochain coach hartley! :P
  • 0

#123 SterioDesign

SterioDesign

Hall of Famer

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7,403 posts

Posted 13 July 2011 - 05:48 PM

http://www.youtube.com/watch?v=c-5pv4NK470

Tiens le prochain coach hartley! :P

i remember watching this on tv, im pretty sure it was staged though...
  • 0

www.SterioDesign.com

#124 Don

Don

A Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14,856 posts

Posted 13 July 2011 - 05:51 PM

Ouff. Je suis en retard. Ce-ci est un discussion longue... sept pages!

La journee apres avoir passe le test de bilanguism pour le gouvernement Canadien, J'ai essaye de parler totalment en francais. Malheureusement, le premier client m'a dit "Je m'excuse monsier, mais pourriez-vous parler en Anglais? Je ne suis capable de comprendre votre francais."

$30,000 de formation linguistic ne vaux pas le pienne.
  • 0
"Lock'n'Load!" - Denny Crane
"Denny Crane!" - Denny Crane
"Trix are for kids!" - Denny Crane
"I hate cling-ons!" - Denny Crane

#125 Shtikl

Shtikl

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 13 July 2011 - 05:51 PM

Moi, je ne connais pas Cayouche. Je cherchais un chanteur de franco de Nouveau Brunswick et j'ai aimé son "Chaine de mon tracteur" aussi. Mais je suis trop lent à comprendre pour vraiment apprécier un spectacle live, je dois lire les paroles et traduire la plupart. Même avec mon fave, Les Trois Accords. Mais aussi, quelques paroles ne traduisent pas juste! ... L'eusses-tu cru?

La scène de film impressionnante, caron14, j'aime la houppe de Bérubé! Mais j'ai manqué le point entier, comme d'habitude. :P
  • 0
We can complain because rose bushes have thorns, or rejoice because thorn bushes have roses. -- Abraham Lincoln

#126 SterioDesign

SterioDesign

Hall of Famer

• Members
  • 7,403 posts

Posted 13 July 2011 - 06:09 PM

Moi, je ne connais pas Cayouche. Je cherchais un chanteur de franco de Nouveau Brunswick et j'ai aimé son "Chaine de mon tracteur" aussi. Mais je suis trop lent à comprendre pour vraiment apprécier un spectacle live, je dois lire les paroles et traduire la plupart. Même avec mon fave, Les Trois Accords. Mais aussi, quelques paroles ne traduisent pas juste! ... L'eusses-tu cru?

La scène de film impressionnante, caron14, j'aime la houppe de Bérubé! Mais j'ai manqué le point entier, comme d'habitude. :P

Bahhhh c'est normal, c'est comme quand j'était jeune pis j'écoutais Green Day, Metallica et Nirvana pis chantait toute fort... "RAPE MEEEEE, RAPE ME MY FRIENNNNNND" sans même savoir ce que je disait dans lfond... HAHAHAHAHA
  • 0

www.SterioDesign.com

#127 Shtikl

Shtikl

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 13 July 2011 - 06:14 PM

La journee apres avoir passe le test de bilanguism pour le gouvernement Canadien, J'ai essaye de parler totalment en francais. Malheureusement, le premier client m'a dit "Je m'excuse monsier, mais pourriez-vous parler en Anglais? Je ne suis capable de comprendre votre francais."

:( :blink: :haha2: :rofl: :hail: XQZ, PTDR & MDR
  • 0
We can complain because rose bushes have thorns, or rejoice because thorn bushes have roses. -- Abraham Lincoln

#128 SterioDesign

SterioDesign

Hall of Famer

• Members
  • 7,403 posts

Posted 13 July 2011 - 06:18 PM

Oh well that sucks... well it's different for you guys... as long as you dont HAVE to learn it absolutely and from a young age... when i graduated from high school i was TERRIBLE in english but in my english classes i was just getting kicked out all the time and i didnt care at all so i was not learning, plus i was living in a 100% french environment so i never had to talk english other than if i was going to Bathurst or Moncton and ordering something in at restaurants or something...

then i got recruited by the highschool in Bathurst to play soccer for them, i just had to move there they were paying my rent and all so i did... it was still french but everyone is talking half english half french so i learned a lot there cause it was still french but introducing lots of english words and expressions.

then moved to Moncton when i graduated and worked in a 100% English company, terribly hard for the first few months, i couldnt even fully explain myself to my co-worker and it was damn embarrassing really, but the more you talk and listen to it you always learn something. Way more than in class i find.

edit: well i still suck but wtv... people can usually understand 95% of what im saying haha

Edited by SterioDesign, 13 July 2011 - 06:21 PM.

• 0

www.SterioDesign.com

#129 Shtikl

Shtikl

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 13 July 2011 - 06:26 PM

Bahhhh c'est normal, c'est comme quand j'était jeune pis j'écoutais Green Day, Metallica et Nirvana pis chantait toute fort... "RAPE MEEEEE, RAPE ME MY FRIENNNNNND" sans même savoir ce que je disait dans lfond... HAHAHAHAHA

Moi, je mal entends les paroles dans anglais aussi et quelquefois c'est une bonne chose. Une fois dans un rare pendant que j'entendrai une expression d'argot si vilaine qu'elle me fait vouloir au dégueulis.

Mais si vous voulez vraiment rire des gens qui empruntent des mots d'une autre langue avec absolument aucune idée qu'ils disent, vous devez aller à www.engrish.com - Estiment que t'etais prévenu!
  • 0

#130 moustic

moustic

Head Coach

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3,639 posts

Posted 14 July 2011 - 05:31 AM

Taken this morning during the parade...

Posted Image
  • 0

#131 Pepperkorn

Pepperkorn

A Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18,488 posts

Posted 14 July 2011 - 06:10 AM

Bonne fête!
  • 0

I'm here for the party

#132 Shtikl

Shtikl

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 14 July 2011 - 06:39 AM

Bleu, blanc et rouge! Parfait! Est-ce qu'ils sont des fans des Canadiens de Montréal? :urg:

Bonne fête!
  • 0

#133 Masked Fan

Masked Fan

Hall of Famer

• Members
  • 5,100 posts

Posted 14 July 2011 - 07:10 AM

That's what I see as sucking about learning other languages. The nuances that they have are too difficult for my old brain to comprehend.

Mais aussi, quelques paroles ne traduisent pas juste!

Like translating JAWS, an epic movie and title to Dents De La Mer ... really? Just not as intimidating. :lol:

Bleu, blanc et rouge! Parfait! Est-ce qu'ils sont des fans des Canadiens de Montréal? :urg:

No, No, No it is rouge, blanc and bleu! U-S-A!... U-S-A! (Right adam?) :rolleyes:
  • 0

Over? Did you say "over"? Nothing is over until we decide it is!
Posted Image
Was it over when the Germans bombed Pearl Harbor? Hell no!

Posted Image
2009 Chico

#134 SS-SS

SS-SS

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,647 posts

Posted 14 July 2011 - 08:25 AM

Taken this morning during the parade...Posted Image

Joyeuse Fête Nationale Moustic !!!!
  • 0
Posted Image

Posted Image of Henrik Tallinder Posted Image of The Eric Lindros Concussions

#135 SterioDesign

SterioDesign

Hall of Famer

• Members
  • 7,403 posts

Posted 01 August 2011 - 12:09 PM

:rofl:
  • 0

www.SterioDesign.com

#136 Devilzibook

Devilzibook

Rookie Devil

• Members
  • PipPipPip
  • 412 posts

Posted 01 August 2011 - 01:44 PM

Now repeat after me: "Gros arrêt de la mitaine"

Clos arrew dla mayer hahahaha!!
  • 0
Posted Image

My name is Alex, and I am Quebecois ! Thank you.

One dream: BRING BACK THE NORDIQUES !!!

#137 SterioDesign

SterioDesign

Hall of Famer

• Members
  • 7,403 posts

Posted 01 August 2011 - 02:02 PM

klosadamirital ? hahahaha
  • 0

www.SterioDesign.com

#138 moustic

moustic

Head Coach

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3,639 posts

Posted 01 August 2011 - 02:48 PM

Pour moi c'est déjà drôle quand Marty le dit en français... ; )
  • 0

#139 Shtikl

Shtikl

All-Star

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 01 August 2011 - 03:28 PM

:giggle: Hé, où est cela qu'il avait mis la mitaine exactement?
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users